Hör av dig!
Har du några funderingar?
Vill du ha en offert på en specialanpassad lösning för ditt företag? Rådgivning i specifika frågor eller nyfiken på hur det är att jobba hos oss?
Vill du ha en offert på en specialanpassad lösning för ditt företag? Rådgivning i specifika frågor eller nyfiken på hur det är att jobba hos oss?
För att undvika att företagare fastnar i tidskrävande fällor kring administration finns vi här. Vi stöttar antingen genom att avlasta helt och hållet eller delar, samt genom förslag på lösningar som effektiviserar era processer.
När du är trygg med att allt är i ordning, då kan du också göra kloka val för framtiden
Den samlade redovisningen, bestående av bland annat löpande bokföring, bokslut, årsredovisning och deklaration utgör en viktig grund för många av de strategiska beslut som tas i en verksamhet.
Vi på Acreda jobbar nära dig som kund. Vi lär känna din verksamhet och de drömmar du har. Med Acreda som din partner inom redovisning och ekonomihantering blir det rätt från början och du frigör tid och resurser som kan användas till företagets kärnverksamhet.
Inom redovisning anpassar och skräddarsyr vi uppdraget efter dina förutsättningar och önskemål. Det innebär att vi kan ta hand om all din redovisning och ekonomihantering eller bara delar av den. Och väljer du att jobba med vårt effektiva och smidiga digitala koncept Acreda OnePlace kan vi skapa ett system som är helt anpassat efter din verksamhet.
Att analysera sitt företag är lika viktigt som friskvård
Vi erbjuder kontinuerlig rådgivning, tips och förslag inom ett flertal områden för att ditt företag ska kunna utvecklas och växa på ett bra sätt.
Att analysera ditt företag gör att du kan uppmärksamma svagheter i tid och samtidigt göra det bästa möjliga av styrkorna. Vi på Acreda har kunskaperna och erfarenheterna som ger dig snabba och konkreta svar. Precis så som vi själva hade velat ha det.
Våra rådgivare är dina rådgivare i det lilla och det stora, och rådgivning hos oss innebär förutom en kontinuerlig dialog kring det löpande även affärs- och skatterådgivning, prognoser och företagsvärdering. Vi har specialistkompetens inom många olika områden, och vi ser sambandet mellan ägar- och bolagsfrågor som en lika självklar som viktig del av arbetet med att både du och din verksamhet ska växa strategiskt mot framtiden.
Vi hjälper er dra nytta av de skattemässiga lagar och regler som finns på bästa sätt. Det finns mängder av regler för både företag och företagaren att förhålla sig till. Följer man inte dessa kan det innebära extra kostnader och rättsliga påföljder.
Skräddarsydd lösning för er lönehantering
Vi sköter löneadministration åt företag med så väl bara en anställd, som större företag med flera hundra. Beroende på vad ditt företag behöver hittar vi en bra lösning – vi kan exempelvis erbjuda system med tidrapportering i mobilapp eller på webben.
Vi skräddarsyr lösningar för ditt företaget, din förening eller organisation. Du får en löneadministratör som administrerar alla löner, varje månad. Vi är flexibla och via Acreda OnePlace rapporteras dina löner med alla justeringar och avvikelser smidigt till oss.
Vi lyfter bort alla frågor gällande löner från ditt bord - du ska ha all möjlighet att fokusera på din kärnverksamhet. Allt som rör lön såsom semester, sjuklön, vab, pension, ersättningar, förmåner, utbetalningar etc. sköter vi. Med vår kunskap kan du känna dig trygg i att lönehanteringen i ditt bolag sköts korrekt. Rätt lön i rätt tid på rätt sätt, det kommer vara en självklarhet i ditt företag om du tar hjälp av oss på Acreda.
Vi hjälper er dra nytta av de skattemässiga lagar och regler som finns på bästa sätt
Ekonomiska transaktioner och affärshändelser leder oftast till någon form av beskattning. Skattelagstiftningen är omfattande med olika specialregler och undantag. Med vår bredakompetens inom skattefrågor ser vi till att du och ditt företag tillvaratar alla möjligheter och undviker skatterättsliga misstag.
Vi hjälper er dra nytta av de skattemässiga lagar och regler som finns på bästa sätt. Det finns mängder av regler för både företag och företagaren att förhålla sig till. Följer man inte dessa kan det innebära extra kostnader och rättsliga påföljder.
Lägg över er ekonomiavdelning på oss, vi effektiviserar varje steg
Ibland kan ett behov uppstå där en roll på ekonomiavdelningen måste fyllas, antingen under en bestämd eller obestämd tid. Vi har kompetens att stötta er på en variation av olika roller.
Acreda kan tillhandahålla kompetenta och tillgängliga konsulter som snabbt kan hoppa in och lösa resursbehovet. Vi kan stötta er ekonomiavdelning med så väl det dagliga ekonomiarbetet som i särskilda projekt där ni behöver fylla på med ytterligare resurser.
VI hjälper även till med att utveckla organisationen och dess struktur, samt stötta er i arbetet med rutiner och digitalisering.
Din lokala redovisningsbyrå i digital kostym
Vi på Acreda ses gärna över en kopp kaffe och pratar effektivisering av er redovisning, men det dagliga sköter vi digitalt via vår kundportal.
Via Acreda OnePlace kan du bland annat komma åt er fakturering, hantera både leverantörs- och kundfakturor. Även registreringen av kvitton är helt digital. Den anställde fotar sitt kvitto med sin smartphone som tolkas via AI och skickar bilden sedan till oss för vidare elektronisk hantering in i ekonomisystemet.
Tidsrapporteringen för lön samt projekt sker direkt i er smartphone och underlag för lön och fakturering hanteras sedan digitalt av oss.
Få tillgång till engagerade experter som hjälper dig att ge verksamhetens bästa förutsättningar.
Varje kund har en dedikerad kontaktperson som gärna bollar frågor och arbetar proaktivt.
Med hjälp av digitala verktyg frigörs din tid och du kan följa ditt resultat i realtid. På den enheten som passar dig.
Vi erbjuder prisvärda och skräddarsydda paketlösningarsom uppfyller små- och medelstora företags alla behov.
Adding {{itemName}} to cart
Added {{itemName}} to cart